FSA:n kaksi teemaryhmää (Käyttäjälähtöiset palveluinnovaatiot & Segmentointi, ennakointi ja kohdentaminen) järjestivät Hankenilla 26.11. 2014 Service Design Round Tablen aiheesta: Miten innovoimme käyttäjälähtöisiä palveluinnovaatioita ja kenelle niitä myydään?

Noin 50 yrityselämän edustajaa ja tutkijaa osallistui iltapäivän työpajoihin. Tilaisuuden avasi Anni Rouvisen alustus Heltti Oy:n innovatiivisesti kehitetystä työterveyshuolto- ja hyvinvointipalvelusta. Rovion esimerkki segmentoinnin luovasta hyödyntämisestä pelisuunnittelussa johdatteli yleisön kokeilemaan itse erilaisia luovia menetelmiä. Testailimme ryhmissä kolmea eri tekniikkaa: Dream catching (Anu Helkkula, Hanken), Miten jalkauttaa segmentointia organisaatiossa rooliharjoitusten avulla (Minna Pura, Segmento) ja ATLAS-peli (Mari Holopainen, Aalto). Ilkka Lähteenmäki Danske Bankista veti päivän uudet ideat palveluliiketoiminnasta yhteen.

Pin It on Pinterest